Każdy użytkownik sieci z pewnością zastanawiał się kiedyś, czym jest Google Ads. Otóż jest to platforma umożliwiająca wykorzystywanie odpowiednich słów kluczowych w celu stworzenia reklam dostosowanych do grupy docelowych odbiorców. Jest to świetny sposób na budowanie popularności marki w internecie i zwiększanie sprzedaży. Wiedząc już, czym jest Google Ads, z pewnością zastanawiasz się, jaki związek ma ta strategia z pozycjonowaniem międzynarodowym. Przyjrzyjmy się charakterystyce tego procesu na przykładzie SEO we Francji. Na co zwrócić wówczas szczególną uwagę? Czytaj dalej!
Google.fr
Przeglądarka Google ma szeroki zasięg globalny – nie inaczej jest we Francji, gdzie korzysta z niej ponad 95% użytkowników sieci. Dzięki temu ogólne kwestie związane z pozycjonowaniem oraz optymalizacją są podobne do tych w naszym kraju. O czym warto wiedzieć na dobry początek, aby mieć szansę na odniesienie sukcesu?
- Przede wszystkim język. Musisz dobrze znać francuski, aby móc wyszukiwać odpowiednie słowa kluczowe oraz tworzyć wartościowy content. Nie ma tutaj miejsca na miks językowy czy błędy.
- Poznaj swoją grupę odbiorców – określ płeć, wiek, wykształcenie, zainteresowania, potrzeby, aby dobrać odpowiednie hasła.
- W przypadku Francji najlepiej sprawdzają się frazy typu long tail.
Pozycjonowanie po francusku
Temat ten może być szczególnie ciekawy dla właścicieli sklepów internetowych, ponieważ rynek e-commerce we Francji jest jednym z dominujących. Rozszerzenie swoich usług na ten rynek pozwala na zbudowanie pozycji międzynarodowej, a także poszerzenie grupy odbiorców.
Kod strony a wyszukiwarka
Pozycjonowanie domeny we Francji wiąże się w pierwszej kolejności z działaniami w strukturze kodu źródłowego strony. Musisz pamiętać o odpowiednich przekierowaniach, błędach oraz adresach. Pod kątem SEO powinieneś zadbać również o adresy duplikujące treść, co może prowadzić do kanibalizacji słów kluczowych, obniżenia pozycji rankingowej, a nawet kar Google.
Interesujące treści
Doskonale wiesz, że „content is king”. Tworzenie oryginalnych i autorskich treści to podstawa, jednak nieodłącznym elementem ich oceny jest poprawność merytoryczno-językowa. Francuzi przykładają do tego szczególną wagę, dlatego tworząc materiały na stronę, nie możesz stosować kalk językowych. W przypadku Google nie jest to aż tak dużym problemem, jednak możesz zrazić do siebie potencjalnych klientów, a tym samym obniżyć ruch na stronie, klikalność oraz konwersję.
Wirtualna wizytówka
Dla sklepów internetowych pierwsze wrażenie to podstawa. Pod tym względem warto pamiętać o wizytówce, którą można utworzyć w panelu Google Moja Firma. W wielu przypadkach jest ona miejscem pierwszego kontaktu, ponadto pozwala zbudować solidne fundamenty zaufania i autorytetu.
Podsumowanie
Pozycjonowanie międzynarodowe to doskonały sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki i generowanie nowych źródeł dochodu. Wiedząc ponadto, czym jest Google Ads, jesteś w stanie stworzyć świetną strategię marketingową, dzięki której staniesz się liderem na światowym rynku. Nie czekaj więc i zacznij działać już dziś!